Forumindex Allt om CCSVI och dessutom är allt på svenska
Välkomna

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Lutande sängen, symptom förbättringar

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> IBT (Inclined bed therapy) - Lutande säng
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Alix
The Liberated One

Registreringsdatum: 13 mars 2010

InläggPostat: mån mar 15, 2010 9:57 pm    Rubrik: Lutande sängen, symptom förbättringar Svara med citat

Hej

har lutande säng sedan första vecka i januari och har sålunda en skillnad på 15 cm mellan huvud och sängänden. Var något tveksam till om detta hade värde och kunde hjälpa när jag först läste om IBT.

Har nu märkt en del förbättringar på symptom, behöver inte gå på toa på nätterna längre Smile Sover bättre och vaknar mer utvilad, har nog lite mer drömmar oxå.

Första natten med lutande säng var något ovant men sedan anpassade sig kroppen snabbt och nu känns det helt naturligt. Kommer inte att sova plant igen Exclamation

http://www.thisisms.com/ftopict-8535.html

någon annan som testat IBT Question
-
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Näktergal
The Liberated One

Registreringsdatum: 11 mars 2010

InläggPostat: mån mar 15, 2010 11:44 pm    Rubrik: Svara med citat

Vad kul att du skriver om detta! Jag lutade min säng för en vecka sedan. Kände mig också tveksam först. Har förut alltid avfärdat det som tramsigt, men ju mer jag har läst om folk som lutat sina sängar och vilka förbättringar dom upplever så tycker jag att det blir vettigare och vettigare.
Det har ju inte gått så lång tid än men jag tycker att jag sover bättre, är piggare på dagen, kommer ihåg många fler drömmar när jag vaknat och det viktigaste av allt "pirret" i kroppen är mycket mindre. Det kände jag redan andra dagen.
Men jag får huvudvärk framåt eftermiddagen. Har läst att det kan bli så ibörjan så jag härdar ut. Smile
Tänker inte heller sova platt igen.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Befree
The Liberated One

Registreringsdatum: 15 mars 2010

InläggPostat: ons mar 17, 2010 2:24 pm    Rubrik: Svara med citat

Hej på er Very Happy Jag började luta sängen en vecka innan jag åkte till Polen. Skall också öka upp, åtminstone till 12.15 cm. Tror också att det är viktigt efter en "befrielse". Jag vet inte om ni har följt ErikaSlovakias tråd på TIMS. Klart intressant är det och jag kommer att fortsätta IBT.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TakeMS
Site Admin

InläggPostat: ons mar 17, 2010 7:05 pm    Rubrik: Svara med citat

Hej alla!

Jag kör med 15 cm, har gjort direkt från början. Grabben (18år) har 15 cm också.

Jag själv märker stor skillnad. Är mer utvilad, somnar direkt, vaknar inte ens nära så många gånger som innan. Är inte lika trött som innan osv osv.

Grabben har märkt en stor skillnad, jämfört mot innan och det är att han också somnar på direkten. Innan tog det upp till en halvtimme att somna. En annan grej (huvudanledning till att jag ville att han skulle börja med IBT) är att hans finnar börjat försvinna. Han hade många i ansiktet och på kroppen. Vissa kunde vara riktiga bölder. Nu har dom börjat dra sig tillbaka och jag kan säga att han är överlycklig för det.

Kollega (60år) till mig har märkt att han går upp bara en gång nu för tiden för att kissa. Innan kunde det vara upp till 5 gånger.

Jag kommer aldrig att sova rakt igen det kan jag lova Smile
Till överst på sidan
Befree
The Liberated One

Registreringsdatum: 15 mars 2010

InläggPostat: ons mar 17, 2010 7:23 pm    Rubrik: Svara med citat

Ska överlägga med frun om en höjning till 15 cm. Men det blir nog inga problem. Väldigt spännande måste jag säga
Till överst på sidan
Alix
The Liberated One

InläggPostat: ons mar 17, 2010 10:38 pm    Rubrik: Svara med citat

jag tror andrew f rekommendera att höja stegvis då det ofta/eller kan skapa en utrensningseffekt i kroppen och höjer man för mycket med en gång kan vissa få känningar tydligen

faq på länk:

http://www.andrewkfletcher.com/index.php?option=com_agora&task=topic&id=4&Itemid=30

--
Till överst på sidan
Dante9
The Liberated One

InläggPostat: lör mar 20, 2010 1:43 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag har kört med lutande säng säkert ett par månader. har provat lika olika höjder nu har jag fastnat på ca 10cm och det känns lagom. Även om jag inte har känt några stora förändringar så kommer jag inte gå tillbaka till vanlig säng.

/Daniel
jakzen

Registreringsdatum: 17 mars 2010

InläggPostat: tis apr 13, 2010 8:05 pm    Rubrik: Svara med citat

HAr IBT i två nätter och en omedelbar reaktion är att min extremt torra (cebore) hud är len som ett barns. Även mina ringar under ögonen är bättre. Har dock en hel del huvudvärk och ledont, men MS symptomen är bättre. Balans och styrka och kognitiv/trötthet.
Till överst på sidan
Korvgubben
Gäst

InläggPostat: fre apr 16, 2010 7:41 pm    Rubrik: Svara med citat

Vad är det bra för
Till överst på sidan
ennairam
The Liberated One

Registreringsdatum: 21 april 2010

InläggPostat: sön jun 06, 2010 6:33 pm    Rubrik: Svara med citat

Efter några veckor med lutande säng har jag upptäckt att min annars till hälften lila vänsterfot har normal färg på morgonen. Vaknar nästan alltid en gång på natten. Förr blev det ofta fler gånger. Tycker att det har varit lättare att gå, stadigare på något sätt. Så sängen får stå kvar med sin sluttning! Smile
Näktergal
The Liberated One

InläggPostat: tor jun 24, 2010 1:05 am    Rubrik: Svara med citat

Jag undrar hur ni andra har gjort när ni har lutat era sängar?
Själv har jag ställt upp sängramen på ett par travar sagan om isfolket böcker.
Förstår ju att det är en väldigt dålig lösning eftersom ramen blir helt felbelastad. Jag hade en tanke om att köpa någon form av staketstolpar och lägga i ramen under resårmadrassen, en 15cm bred (vid huvudänden)och en lite smalare att lägga längre ner. Men det har inte blivit av än.
Vad finns det mer för lösningar?
Till överst på sidan
svemocni
Site Admin

InläggPostat: tor jun 24, 2010 6:33 am    Rubrik: Svara med citat

Jag har plockat av originalben (20 cm) och ersatt med 5 cm långa 45*45mm reglar och fäst det sen med vinkeljärn .

Funkar kanon.
Till överst på sidan
Alix
The Liberated One

InläggPostat: tor jun 24, 2010 11:16 pm    Rubrik: Svara med citat

info som beskriver justering av säng:

http://www.electroherbalism.com/Naturopathy/Therapies/MiscTherapies/Inclined_bed_therapy.html

--
Till överst på sidan
ennairam
The Liberated One

Registreringsdatum: 21 april 2010

InläggPostat: sön jul 11, 2010 6:10 pm    Rubrik: Svara med citat

Min vänstra fot och halvvägs upp till knät är svullet. Nog bör benet ligga högre än resten av mig då? Ska jag överge min lutande säng? Nån som vet?
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> IBT (Inclined bed therapy) - Lutande säng Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet