| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Näktergal The Liberated One
Registreringsdatum: 11 mars 2010 Inlägg: 72
|
Postat: ons jun 16, 2010 7:36 pm Rubrik: Någon? |
|
|
| Finns det någon här som får LDN? Har läst litegrann på nätet, vore intressant att få veta lite mer. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Alix The Liberated One
Registreringsdatum: 13 mars 2010 Inlägg: 131
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Näktergal The Liberated One
Registreringsdatum: 11 mars 2010 Inlägg: 72
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
AP
Registreringsdatum: 19 juni 2010 Inlägg: 1 Ort: Smålandsstenar
|
Postat: lör jun 19, 2010 11:32 am Rubrik: LDN |
|
|
Jag har sekundär progressiv MS och är rullstolsburen sedan ca fyra år tillbaka.
I november 2009 började jag ta LDN, jag fick det utskrivet av min läkare på vårdcentralen, men hon hade även haft kontakt med min neurolog innan jag fick medicinen.
Jag märkte snabbt en förbättring av känseln i kroppen och att jag inte hade lika täta urinträngningar som tidigare. Jag blev också mycket piggare. Även att flytta sig till och från rullstolen blev enklare, innan trillade jag ganska ofta ned på golvet vid förflyttningarna. Men inte förrän i maj i år förstod jag hur bra medicinen verkligen fungerar. Apoteket hade missat att ta emot min beställning, detta trots att jag pratat med dem på telefon. Jag blev utan medicin i över två veckor och märkte då en kraftig försämring av sjukdomen. Mina ”boxarhandskar” på händerna kom tillbaka, jag tappade glas och andra saker precis som jag hade gjort innan jag började med LDN. Jag fick problem med förflyttningar och blev väldigt trött igen.
En sak som var märklig när jag tog medicinen igen var att under de första timmarna kunde jag styra benen och sparka med dem och även stå upp jättelänge. Denna effekt blev dock inte bestående.
Den dos jag tar är 2 mg, men eventuellt kommer den att ökas något.
//AP |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|